Εφηβεία και Φιλία

«Μάλλον πρέπει να ξαναδούμε το θέμα της φιλίας, κάποια τα έχω ξεχάσει..». Με αυτά τα λόγια έκλεισε η δέκατη συνάντηση μας τον Νίκο, (είχε αργήσει 20 λεπτά μιας και τελευταία στιγμή πριν την συνάντηση μας έπρεπε να πάει στην τουαλέτα).

Καθώς σχολίαζα την αργοροπορία του και σαρκαστικά ανέφερα ότι περιμένει μάλλον από την μητέρα του να του τα ετοιμάσει όλα, δεν φάνηκε να αντιδρά και κυρίως δεν έδειξε κανένα συναίσθημα. Συνέχισα σχολιάζοντας ότι η αδιαφορία του και το βαριεστημένο ύφος του με θυμώνει.

Αυτό άνοιξε ένα άλλο θέμα (το ότι δεν μιλάει όταν κάτι τον ενοχλεί), καθώς και για τους φίλους του και την αυριανή εκδρομή.

Ανέφερε ότι δεν περνάει καλά, αισθάνεται αμήχανα και οι φίλοι του δείχνουν να τον αγνοούν, « αυτοί περπατάνε πιο μπροστά και δεν έχουν καταλάβει ότι έχω μείνει πίσω». Μάλιστα ανάφερε ότι ο κολλητός του δείχνει διπλή συμπεριφορά απέναντι του, όταν είναι μαζί τους τρίτο άτομο και είναι κάτι που δεν το έχει συζητήσει.

 

11η Συνεδρία

«Δεν μου αρέσουν οι μεγάλες παρέες.» Επειδή εγώ θέλω να βρω άτομα που να μου κάνουν καλό.

Δεν μπόρεσε να εξηγήσει τι ήταν αυτό που τον δυσκόλευε, ήταν ζήτημα έκφρασης, διαφύλαξης θέσης εντός ομάδας ή φόβος απόρριψης;

Μιλήσαμε για το πως μπορεί να δημιουργήσει τη δική του παρέα, πιθανά άτομα και πιθανοί τρόποι προσέγγισης.

 

«Καθρεφτίζοντας στα παιδιά και τους εφήβους τα συναισθήματα τους».

Όταν τα παιδιά και οι έφηβοι έρχονται και ζητούν τη βοήθεια μας για το θέμα της φιλίας, τότε δεν θα πρέπει να προσπαθούμε να τους λύσουμε τη διαφωνία ή να κατηγορήσουμε τα άλλα παιδιά που δεν τους κάνουν παρέα. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε μαζί τους τι είναι σημαντικό να κάνουν και να πουν όταν αντιμετωπίζουν τέτοιες δυσκολίες. Θα πρέπει λοιπόν να κaθρεφτίσουμε τα συναισθήματα και την έκφραση των παιδιών, ώστε αυτά να βρούν την ευκαιρία να ξανασκεφτούν την κατάσταση.

Θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο σκοπός μας δεν είναι να βρούμε κάποιον υπεύθυνο, αλλά να διευκολύνουμε τον έφηβο να κατανοήσει τις δικές του συμπεριφορές που οδηγούν σε συγκεκριμένες αντιδράσεις από τα άλλα παιδιά καθώς και να μπορέσει να κατανοήσει την κατάσταση των άλλων και να επιλέξει αυτούς που του κάνουν καλό.

Eγγραφή στο Newsletter