Μελέτη- Χρήσιμες στρατηγικές για τους γονείς

 

Οι 25 πρακτικές ιδέες σχεδιάστηκαν για να παρέχουν στους γονείς χρήσιμες στρατηγικές, για να βοηθούν τα παιδιά τους με τη μελέτη στο σπίτι, από το δημοτικό έως το λύκειο.

   ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ

1. Οργανωθείτε

2. Βελτιστοποιήστε το περιβάλλον

3. Τακτοποιήστε το χώρο

4. Χρησιμοποιήστε ένα πλάνο

5. Σημειώστε

6. Φτιάξτε μια βιβλιοθήκη

 

   ΥΛΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ

7. Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα

8. Ξεκινήστε τη μελέτη με ηρεμία

9. Απομακρυνθείτε μετά από μια καλή αρχή

10. Έχετε τα πράγματα σε σειρά

11. Κάντε διαλείμματα

12. Οργανώστε το μακροπρόθεσμο σχέδιο

13. Κάντε καίριες ερωτήσεις

 

   ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΤΕ ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

14. Να είστε πρότυπο

15. Να είστε θετικοί

16. Αποδεσμευτείτε από τις ευθύνες

17. Να είστε σύμβουλος

18. Ζητήστε βοήθεια

19. Να γνωρίζετε πότε να σταματάτε

20. Κρατάτε αρχείο της μελέτης

21. Μετά τη βαθμολόγηση

 

   ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

22. Επιβραβεύστε την πρόοδο

23. Μετατρέψτε το παιδί σας σε δάσκαλο

24. Διατηρήστε το ενδιαφέρον

25. Αλλάξτε το σκηνικό

 

   ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

  1. 1.ΟΡΓΑΝΩΘΕΙΤΕ

Να έχετε κοντά τα απαραίτητα υλικά για τη μελέτη των παιδιών.

«Μαμά! Πού είναι το συραπτικό;» Για να αποφύγετε το ψάξιμο σε συρτάρια διαμορφώστε ένα χώρο, κοντά στο χώρο μελέτης του παιδιού, όπου θα φυλάσσονται τα απαραίτητα εφόδια και υλικά για τη μελέτη στο σπίτι. Χρησιμοποιήστε ένα συρτάρι γραφείου, ένα κουτί ή μια αποθήκη για να τοποθετείτε τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα αντικείμενα. Η λίστα των υλικών που δίνει ο δάσκαλος είναι μια σημαντική πηγή πληροφοριών και μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως σημείο εκκίνησης. (για όλες τις τάξεις)

ΥΛΙΚΑ: Μολύβια, στυλό, γόμες, ξύστρες, χαρτί (με γραμμές και λευκό), κόλλα, μαρκαδόρους, συραπτικό, συνδετήρες, λεξικό, κομπιουτεράκι, ψαλίδι.

  1. 2.ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Να είστε ευέλικτοι ως προς το χώρο μελέτης του παιδιού.

Δεν ισχύει για όλα τα παιδιά ότι δουλεύουν καλύτερα αν κάθονται σ’ένα γραφείο, σ΄ένα ήσυχο δωμάτιο: Ρωτήστε το παιδί σας, πώς του αρέσει να διαβάζει – ξαπλωμένο στο πάτωμα, καθισμένο στο κρεβάτι ή στο τραπέζι της κουζίνας κατά τη διάρκεια της ετοιμασίας του δείπνου. Σε κάποια παιδιά αρέσει ο θόρυβος, ενώ άλλα προτιμούν την ησυχία. Ενώ, η τηλεόραση σχεδόν πάντα αποσπά την προσοχή, η μουσική είναι ένας «ευπρόσδεκτος θόρυβος» για πολλά παιδιά. Το αγαπημένο περιβάλλον μελέτης των παιδιών μπορεί να αλλάζει καθώς μεγαλώνουν και να ποικίλει ανάλογα με το είδος της εργασίας. Το μυστικό είναι να υπάρχει ευελιξία και παράλληλα να εξασφαλίζετε ότι ολοκληρώνεται η μελέτη. (για όλες τις τάξεις)

3. ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΧΩΡΟ

Απομακρύνετε ό,τι δεν σχετίζεται με την παρούσα εργασία.

Όταν το παιδί επιστρέφει σπίτι πανικόβλητο λόγω των εργασιών που έχει στα διάφορα μαθήματα, ηρεμήστε το βοηθώντας το να επικεντρωθεί σε ένα αντικείμενο / μάθημα κάθε φορά. Ελέγξτε όλα όσα πρέπει να γίνουν και επιλέξτε μια εργασία για να ξεκινήσετε. Συγκεντρώστε και οργανώστε τα υλικά που απαιτούνται για την εργασία που επιλέξατε και απομακρύνετε οτιδήποτε άλλο, μέχρι την ώρα που θα ασχοληθείτε με την επόμενη εργασία. (για όλες τις τάξεις)

4.ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ

Χρησιμοποιήστε ένα πλάνο μελέτης για να καταγράφετε τις εργασίες.

Εξασφαλίστε ότι οι εργασίες για το σπίτι φτάνουν στο σπίτι, διδάσκοντας στο παιδί να τις καταγράφει όπως δίνονται από το δάσκαλο. Ένα έντυπο ημερήσιο πρόγραμμα ή ένα φύλλο εργασιών αποτελεί ένα χώρο για την καταγραφή των εργασιών. Το παιδί μπορεί να ανατρέχει στο φύλλο στο τέλος κάθε ημέρας, για να επιβεβαιώνει ότι τα απαιτούμενα υλικά και βιβλία είναι στην τσάντα του. Αν είναι απαραίτητο, ο δάσκαλος μπορεί να ελέγχει και να υπογράφει το φύλλο εργασιών για να εξασφαλίζει ότι οι εργασίες καταγράφηκαν σωστά. (από τη Δ’ δημοτικού)

Φύλλο πληροφοριών για τις εργασίες

Ημερομηνία ανάθεσης, αντικείμενο εργασίας, μέρη της εργασίας, ημερομηνία παράδοσης.

5. ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ

Σώστε χρήσιμες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από βοηθητικές ιστοσελίδες για τη μελέτη στο σπίτι. Αυτές οι ιστοσελίδες, χωρισμένες ανάλογα με το αντικείμενο, μπορούν να βοηθήσουν το παιδί με εργασίες και σχέδια έρευνας. Επιπλέον όφελος: προκειμένου να βρει τη σωστή πληροφορία, το παιδί πρέπει πρώτα να κατανοήσει τί είναι αυτό που χρειάζεται να μάθει. Έτσι, κάνει το πρώτο βήμα για να λύσει το πρόβλημα. Σώστε τις διευθύνσεις ορισμένων ιστοσελίδων. (για όλες τις τάξεις)

6. ΦΤΙΑΞΤΕ ΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Μια βιβλιοθήκη στο σπίτι είναι μια ανεκτίμητη πηγή βοήθειας για τη μελέτη.

Μια μικρή βιβλιοθήκη με υλικά αναφοράς, είτε σε έντυπη, είτε σε ηλεκτρονική μορφή είναι μια εύχρηστη πηγή πληροφοριών για το παιδί. (για όλες τις τάξεις)

Συλλογή οικιακής βιβλιοθήκης

Κατάλληλα για την ηλικία του παιδιού λεξικά και κανονικά λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, άτλαντες, ημερολόγια, ξενόγλωσσα λεξικά.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ – ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΣΤΟ ΕΡΓΟ

7. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Φτιάξτε ένα πρόγραμμα μελέτης και ακολουθήστε το.

Με την έναρξη του σχολείου κάθε Φθινόπωρο, εντάξτε τη μελέτη στην καθημερινότητα της οικογένειας. Μαζί με το παιδί σας συμφωνείστε για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο που θα γίνεται η μελέτη, που θα συμπεριλαμβάνει και κάποιο χρόνο από το Σαββατοκύριακο.

Ακόμα και όταν δεν υπάρχουν εργασίες να γίνουν, ακολουθείστε το πρόγραμμα αξιοποιώντας το χρόνο μελέτης για επανάληψη ή διάβασμα βιβλίων. (για τα παιδιά του δημοτικού)

Στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψιν

Η ηλικία του παιδιού,

Η πιθανή ποσότητα μελέτης,

Οι επιπλέον δραστηριότητες του παιδιού (αθλήματα, μουσική, μαθήματα),

Το πότε δουλεύει καλύτερα (αμέσως μετά το σχολείο, μετά από λίγο παιχνίδι, μετά το δείπνο).

8. ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ

Αποφύγετε την απότομη μετάβαση από το παιχνίδι στη μελέτη

Είναι δύσκολο για τα παιδιά να στραφούν από το παιχνίδι ή άλλες ευχάριστες δραστηριότητες στο διάβασμα. Κάντε τη μετάβαση πιο εύκολη, αναθέτοντας στο παιδί σας ένα μικρό έργο πριν ξεκινήσει τη μελέτη. Η ανάθεση μιας δουλειάς που γίνεται συνήθως χωρίς φασαρία και δυσαρέσκεια, δημιουργεί μια σταδιακή μετάβαση από το παιχνίδι στη μελέτη και βάζει το παιδί σε ένα πλαίσιο μελέτης. (για τα παιδιά του δημοτικού)

Έργα μετάβασης από το παιχνίδι στη μελέτη

Τάισμα του κατοικίδιου, δίπλωμα της μπουγάδας, στρώσιμο του βραδινού τραπεζιού, σκούπισμα.

9. ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ

Βοηθήστε το παιδί σας να ξεκινήσει τη μελέτη και μετά απομακρυνθείτε.

Αν το παιδί σας είναι αβέβαιο για κάποια εργασία, βάλτε το στο σωστό δρόμο: καθίστε μαζί του και ανατρέξτε στις οδηγίες. Ελέγξτε αν έχει κατανοήσει, βάζοντάς το να σας εξηγήσει πώς θα προχωρήσει, πώς θα δουλέψει. Παραμείνετε κοντά του όσο θα απαντάει στις πρώτες ερωτήσεις. Όταν αποκτήσει αυτοπεποίθηση, μπορείτε να απομακρυνθείτε και να το αφήσετε να ολοκληρώσει την υπόλοιπη εργασία μόνο του. (για τα παιδιά του δημοτικού)

10. ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

Βάλτε τις εργασίες σε σειρά.

Όταν το παιδί έχει πολλές εργασίες για το σπίτι, κάποιες μπορεί να τις κάνει πολύ εύκολα, ενώ κάποιες άλλες χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια. Με ποιο να ξεκινήσει; Αυτό εξαρτάται από το παιδί και το συγκεκριμένο είδος των εργασιών. Ξεκινώντας με τις πιο εύκολες και περνώντας στις πιο δύσκολες, το παιδί αποκτά αυτοπεποίθηση. Από την άλλη, ολοκληρώνοντας πρώτα τις δύσκολες εργασίες το παιδί έχει ένα αίσθημα ανακούφισης. Δοκιμάστε και τις δύο προσεγγίσεις για να δείτε ποια λειτουργεί καλύτερα. Αλλά μη φοβάστε να τις αναμείξετε- αν έχει μπερδευτεί με μια δύσκολη εργασία,προτείνετέ του να ασχοληθεί με κάτι ευκολότερο. Θα επιστρέψει αργότερα στο πιο δύσκολο έργο ανανεωμένο και πιο αποφασιστικό. (για τα παιδιά του δημοτικού)

11. ΚΑΝΤΕ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Να έχετε ένα ρολόι για να καθορίζετε τις χρονικές περιόδους της μελέτης.

Αν το παιδί σας έχει δυσκολία να συγκεντρώνεται στη μελέτη αρκετή ώρα, ώστε να την ολοκληρώνει χωρίς να σηκώνεται από την καρέκλα, χρησιμοποιήστε ένα ρολόι για να συμφωνήσετε για τις περιόδους της μελέτης και του διαλείμματος. Δουλέψτε μαζί για να εκτιμήσετε το συνολικό χρόνο μελέτης που χρειάζεται και μετά «σπάστε» το σε μικρότερα διαστήματα. Τριάντα λεπτά μελέτης μαθηματικών μπορούν να μοιραστούν σε δύο 15λεπτες περιόδους μελέτης με ένα πεντάλεπτο διάλειμμα χαλάρωσης ή κολατσιού. Προσαρμόστε τα διαστήματα μελέτης και διαλείμματος, ώστε να ταιριάζουν στην ηλικία του παιδιού σας, στην ιδιοσυγκρασία του και στην ένταση της εργασίας. (για τα παιδιά του δημοτικού)

12. ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΤΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΣΧΕΔΙΑ.

Θέστε ενδιάμεσους στόχους για μακροπρόθεσμα σχέδια.

       Βοηθήστε τα παιδιά να διαχειριστούν μακροπρόθεσμα σχέδια, χωρίζοντάς τα σε μικρότερους, επιμέρους στόχους. Αυτή η διαδικασία βοηθάει το παιδί σας να επικεντρώνεται σε επιμέρους πλευρές μιας εργασίας, διατηρεί το κίνητρό του και του διδάσκει δεξιότητες οργάνωσης και προγραμματισμού. (για όλες τις τάξεις)

     Παράδειγμα στόχων για μια ερευνητική εργασία που πρέπει να παραδοθεί σε 5 εβδομάδες.

     1η εβδομάδα: έρευνα στη βιβλιοθήκη και το διαδίκτυο

     2η εβδομάδα: περίγραμμα εργασίας

     3η εβδομάδα: αδρό σχεδιάγραμμα εργασίας

     4η εβδομάδα: σύνταξη και τελικό σχεδιάγραμμα

     5η εβδομάδα: διόρθωση τυπογραφικών λαθών και ολοκλήρωση εργασίας

 

13. ΚΑΝΤΕ ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.

Όταν το παιδί φτάσει σε αδιέξοδο, κάντε ερωτήσεις που το οδηγούν στην απάντηση

Αντί να δίνετε την απάντηση στο παιδί όταν έχει κολλήσει, κάντε του ερωτήσεις που θα το βοηθήσουν να σκεφτεί πώς θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα μόνο του. Αν κολλήσει σε ένα πρόβλημα μαθηματικών, γυρίστε στο τελευταίο πρόβλημα που έλυσε με επιτυχία. Ρωτήστε «ποιο ήταν το πρώτο βήμα που έκανες για να λύσεις αυτό;». Οδηγήστε το παιδί βήμα – βήμα, έως ότου το δύσκολο πρόβλημα γίνει κατανοητό. Οι ερωτήσεις σας θα παρακινήσουν το παιδί να κάνει μικρά βήματα για να αντιμετωπίσει το αδιέξοδο. (για όλες τις τάξεις)

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΤΕ ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ - ΓΙΝΕΤΕ ΠΡΟΤΥΠΟ

14. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΤΥΠΟ

Χρησιμοποιήστε την ώρα της μελέτης του παιδιού σας, για να κάνετε τις δικές σας δουλειές.

Όταν το παιδί σας κάθεται να κάνει τη μελέτη του, συνοδεύστε το φροντίζοντας για τη δική σας «μελέτη» την ίδια ώρα. Επιλέξτε δουλειές που μπορείτε να τις διακόπτετε, αν το παιδί σας χρειαστεί βοήθεια και δώστε το καλό παράδειγμα δουλεύοντας, χωρίς να βλέπετε τηλεόραση. (για τα παιδιά του δημοτικού)

Ιδέες για ασχολίες κατά τη διάρκεια μελέτης του παιδιού.

Διαβάστε εφημερίδα, τακτοποίηστε τους λογαριασμούς, ελέγξτε την αλληλογραφία σας, σχεδιάστε γεύματα, κάντε λίστες για ψώνια.

15. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΘΕΤΙΚΟΙ.

Αφήστε τη δική σας θετική στάση για τη μάθηση να επηρεάσει τη στάση του παιδιού σας.

Αν το παιδί σας αισθανθεί ότι «δεν αγαπάτε» την ώρα της μελέτης, θα την φοβηθεί και αυτό. Μια θετική στάση, κυρίως όταν το παιδί αντιμετωπίζει μια δύσκολη εργασία, βοηθά στην απομάκρυνση της ανίας από την καθημερινή μελέτη. Να έχετε στο νου σας όμως, ότι οι δάσκαλοι είναι ορισμένες φορές αδικαιολόγητοι ως προς το χρόνο και το φόρτο της μελέτης που αναθέτουν στα παιδιά. Βοηθήστε το παιδί να αντιμετωπίσει τέτοιες προκλήσεις, ρωτώντας το δάσκαλο ή το σχολείο για την πολιτική που ακολουθούν στη μελέτη του σπιτιού. (για όλες τις τάξεις)

16. ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΤΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ.

Αποφύγετε να σώσετε το παιδί σας από επείγουσες εργασίες

Όλα τα παιδιά κάποια στιγμή, ξεχνούν τη μελέτη τους, ή την καθυστερούν εώς ότου επέλθει η κρίση. Όταν αυτό συμβεί, αποφύγετε να παρέμβετε για να διορθώσετε τα πράγματα. Αντιθέτως, καθοδηγήστε το παιδί σας στα βήματα που απαιτούνται για την επίλυση της κατάστασης. Αν για παράδειγμα έχει ξεχάσει τις εργασίες του, καθίστε μαζί του ενώ εκείνο θα τηλεφωνεί σ’ένα συμμαθητή. Αν μια εργασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί στην ώρα της, αντί να γράψετε οι ίδιοι ένα σημείωμα στο δάσκαλο, βάλτε το παιδί σας να το γράψει, εξηγώντας γιατί καθυστέρησε με την εργασία του και ζητώντας μία παράταση. Και οι δυο σας πρέπει να υπογράψετε το σημείωμα. Αφήνοντας το παιδί σας να αναλάβει τις ευθύνες των σφαλμάτων του, του παρέχεται σημαντικές εμπειρίες επίλυσης προβλημάτων. (για όλες τις τάξεις)

17. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ.    

Να είστε διαθέσιμοι για βοήθεια ως σύμβουλοι

Η μελέτη του παιδιού σας είναι δική του υπόθεση. Ενημερώστε το ότι είστε πρόθυμοι να βοηθήσετε, περιοριζόμενοι στο ρόλο του συμβούλου. Αποφύγετε να αξιολογήσετε τη δουλειά του παιδιού σας, εκτός και αν ζητά συγκεκριμένα τη γνώμη σας. Είναι αποδεκτό να του δείχνετε τα λάθη του, αλλά αφήστε το παιδί να αποφασίσει αν θα τα διορθώσει. Βλέποντας τα λάθη, ο δάσκαλος θα μπορέσει να καταλάβει τη μαθησιακή κατάσταση του παιδιού. (για όλες τις τάξεις)

Ο ρόλος σας ως συμβούλου μελέτης.

Βοηθήστε το παιδί να κατανοήσει την εργασία, δουλέψτε μαζί σε ένα παράδειγμα προβλήματος, συζητήστε ιδέες, ελέγξτε τις ολοκληρωμένες εργασίες, βοηθήστε με διόρθωση τυπογραφικών λαθών.

18. ΖΗΤΗΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ

Αναγνωρίστε πότε απαιτείται εξωτερική βοήθεια.

Υπάρχουν φορές που δεν είστε το κατάλληλο πρόσωπο για να βοηθήσει το παιδί με τη μελέτη του. Αν το να δουλεύετε μαζί προκαλεί σύγχυση, ζητήστε εξωτερική βοήθεια. Αυτό δε σημαίνει ακριβούς παιδαγωγούς, ή εγγραφή σε κάποιο κέντρο που βοηθάει στη μελέτη. Θα μπορούσατε για παράδειγμα να κάνετε μια συμφωνία με το γονέα ενός συμμαθητή του να βοηθάτε τα παιδιά στις εργασίες της γλώσσας, αν αυτός αναλάβει τη φυσική. Ή καλέστε έναν μεγαλύτερο αδερφό ή το σύζυγό σας. Είναι καλύτερο να διατηρήσετε την τρυφερή σας σχέση ως γονείς, παρά να εμπλακείτε σε ένα φαύλο κύκλο θυμού για τη μελέτη. (για όλες τις τάξεις)

19. ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΤΕ.

Κάποις φορές πρέπει να πείτε «αρκετά»

Κάθε άνθρωπος έχει τα όριά του και σε πολλές περιπτώσεις το παιδί σας μπορεί να είναι πολύ κουρασμένο για να συνεχίσει μια εργασία. Αυτή είναι η στιγμή για να σταματήσετε. Αν είναι δυνατόν, το παιδί μπορεί να επιστρέψει αργότερα στην εργασία. Αν η εργασία είναι για την επόμενη μέρα, γράψτε ένα σημείωμα στο δάσκαλο εξηγώντας ότι το παιδί έκανε όσα μπορούσε. Να γνωρίζετε πότε να είστε σύμμαχος του παιδιού σας και αποφύγετε η μελέτη να το οδηγήσει σε εξάντληση. (για όλες τις τάξεις)

 

20. ΚΡΑΤΑΤΕ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ.

Αρχειοθετήστε ολοκληρωμένες εργασίες, για να έχετε ένα σημείο αναφοράς

Οι ολοκληρωμένες εργασίες είναι πολύτιμη πηγή. Το παιδί μπορεί να ανατρέχει σε αυτές για να ελέγχει πώς έλυσε προβλήματα στο παρελθόν, να βλέπει την πρόοδο σε κάθε μάθημα και να εντοπίζει κατηγορίες λαθών. Για να διαμορφώσετε ένα ιστορικό εργασιών μελέτης, δημιουργήστε ένα αρχείο με φακέλους διαφορετικού χρώματος για κάθε μάθημα. Αρχειοθετήστε τις ολοκληρωμένες εργασίες με τη σειρά, έτσι όπως τις επιστρέφει ο δάσκαλος. (για όλες τις τάξεις)

 

21. ΜΕΤΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ.

Δώστε χρόνο για τις βαθμολογημένες εργασίες του παιδιού

Να κρατάτε τις εργασίες που έχει κάνει το παιδί στο σπίτι, αφού έχουν βαθμολογηθεί και επιστραφεί από το δάσκαλο. Αυτός ο «έλεγχος» είναι μια ευκαιρία για να επαινέσετε την καλή δουλειά και την πρόοδο. Θα εντοπίσετε επίσης δυσκολίες και περιοχές, όπου απαιτείται περαιτέρω εξάσκηση. Όταν αντιμετωπίζετε τη μελέτη στο σπίτι ως ένα σημαντικό κομμάτι του σχολείου και της μάθησης, το παιδί σας θα εκτιμήσει και αυτό την αξία της. (για όλες τις τάξεις)

 

               ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

               ΕΜΠΝΕΥΣΤΕ & ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΤΕ

 

     22. ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ.

Δώστε στο παιδί μικρές αμοιβές, όταν φτάνει τους στόχους του

Η παροχή περιστασιακών αμοιβών για την ικανοποίηση των στόχων της μελέτης, μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη. Όταν το παιδί σας αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερα δύσκολη εργασία, η παροχή ενός κινήτρου (όπως το ότι θα επιλέξει την επόμενη ταινία που θα νοικιάσετε) μπορεί να είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται για να προχωρήσει. Επίσης, δημιουργήστε κίνητρα για μακροπρόθεσμους στόχους, όπως η ολοκλήρωση μιας περίπλοκης εργασίας. Επιβραβεύοντας το παιδί για τη σκληρή δουλειά του, είναι το ίδιο σα να υπόσχεστε στον εαυτό σας ότι «μόλις τελειώσω με το βάψιμο της πίσω πόρτας, θα καθίσω και θα διαβάσω για λίγο». (για όλες τις τάξεις)

23. ΜΕΤΑΤΡΕΨΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΣΕ ΔΑΣΚΑΛΟ.

Το να ενθαρρύνετε το παιδί σας να σας διδάξει, του δίνει αυτοπεποίθηση

Είναι αλήθεια ότι το να διδάσκεις άλλους αποκαλύπτει πόσα πραγματικά ξέρεις. Δώστε στο παιδί σας μια «ανώτερη θέση», αφήνοντάς το να σας δείξει πώς θα ολοκληρώσει τις εργασίες του, κάντε πολλές ερωτήσεις όπως, «πώς», «γιατί», «πότε» και «ποιος». Το να δίνει οδηγίες βοηθάει το παιδί σας να σκέφτεται τις έννοιες, τις διαδικασίες βήμα προς βήμα και να εντοπίζει περιοχές που απαιτούν περισσότερη δουλειά. Μπορείτε μετά να δουλέψετε μαζί, για να καλύψετε τα κενά στις γνώσεις του. (για όλες τις τάξεις)

24. ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.

Συνδέστε τη μελέτη με τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας, όπου είναι δυνατό

Πολλές φορές τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν το δικό τους θέμα για τις εργασίες. Αξιοποιήστε αυτές τις ευκαιρείες, για να συνδέσετε την εργασία του με κάτι που ενδιαφέρει το παιδί σας. Για παράδειγμα, αν η εργασία στη γλώσσα απαιτεί από το παιδί να γράψει πέντε σύνθετες προτάσεις, προτείνετέ του να γράψει για την αγαπημένη του ασχολία, για ένα πρόσφατο οικογενειακό ταξίδι, ή για το κατοικίδιο ζώο. Η εργασία γίνεται με πιο γρήγορους ρυθμούς και με μεγαλύτερη απόλαυση, αν το παιδί πραγματικά εμπλέκεται στο θέμα. (για όλες τις τάξεις)

25. ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ.

Δοκιμάστε να κάνετε τη μελέτη σε ένα ασυνήθιστο μέρος

Μετατρέψτε την ώρα της μελέτης σε μια ειδική περίσταση, μεταφέροντας το χώρο της μελέτης σε ένα διαφορετικό μέρος. Στήστε ένα χώρο μελέτης κάτω από μία τέντα στην πίσω αυλή, ή στο σαλόνι, κάτω από ένα δέντρο, ή σε ένα σπίτι πάνω στο δέντρο. Απλά βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας όλα τα απαραίτητα υλικά για τη μελέτη, ώστε όλα όσα χρειάζεται το παιδί σας να είναι κοντά. (για τα παιδιά του δημοτικού)

 

 

Οι οδηγίες αυτές παρέχονται από το δικτυακό τόπο: schwabLearning.org

Eγγραφή στο Newsletter