Αθηνά τεστ

Περιγραφή Θεραπείας

Το Αθηνά Τεστ αποτελεί το μοναδικό ελληνικό τεστ που μετρά τα ελλείμματα των παιδιών με δυσλεξία, σε μια προσπάθεια να λειτουργήσει για τα ελληνικά δεδομένα, όπως παρόμοια γνωστά τεστ που χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό και μετρούν την αναγνώριση συγκεκριμένων λέξεων, την ικανότητα μεγαλόφωνης ανάγνωσης και το βαθμό κατανόησής του και ακόμα την ικανότητα σιωπηρής ανάγνωσης.

Περιγραφή και χρησιμότητα του Αθηνά Τεστ

Το Αθηνά Τεστ έχει κατασκευαστεί ώστε να χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων στους μαθητές και στις μαθήτριες των τάξεών τους. Με τη χορήγησή του και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων του, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν και να περιγράψουν με μεγάλη σαφήνεια το επίπεδο και τον ρυθμό ανάπτυξης των παιδιών στους βασικούς τομείς ανάπτυξης που σχετίζονται με τη μάθηση, εντοπίζοντας τυχόν ελλείμματα σε αυτούς που φανερώνουν μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία).

Το τεστ αποτελείται από δεκαπέντε διαγνωστικές δοκιμασίες, καθεμία από τις οποίες εξετάζει έναν διαφορετικό τομέα ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, αποτελείται από δεκατέσσερις κύριες δοκιμασίες και μια συμπληρωματική, με σκοπό να εξεταστεί ο βαθμός ανάπτυξης δεξιοτήτων, όπως η νόηση, η αντίληψη, η γλώσσα και η κίνηση.
Το Αθηνά Τεστ χρησιμοποιείται τόσο ως μέσο διάγνωσης όσο και ως μέσο αξιολόγησης. Ως μέσο διάγνωσης, το τεστ μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό της τάξης να εντοπίσει τις ελλειμματικές περιοχές των μαθητών και σε συνεργασία με άλλους ειδικούς (σχολικό ψυχολόγο, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής) να προγραμματίσει μέσα στα πλαίσια της τάξης μια διδακτικό-διορθωτική παρέμβαση, ώστε να βοηθήσει το παιδί να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, προτού αυτές δημιουργήσουν γνωστικά και συναισθηματικά προβλήματα.

Χορήγηση του Αθηνά Τεστ

Το τεστ είναι σχεδιασμένο να χορηγείται ατομικά υπό τη μορφή συνέντευξης σε μαθητές και μαθήτριες των πρώτων σχολικών χρόνων. Ο σχεδιασμός του αντιστοιχεί στο αναπτυξιακό επίπεδο μαθητών και μαθητριών ηλικίας από πέντε έως εννέα ετών και έτσι είναι σχεδιασμένο να χορηγείται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου, Α’, Β’, Γ’ και Δ᾽ τάξης του δημοτικού σχολείου. Μπορεί βέβαια να χορηγηθεί και σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας, ακόμα και σε παιδιά που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και παρουσιάζουν έντονες δυσκολίες στη κατάκτηση της γνώσης.

Το Αθηνά τεστ έχει αποτελέσει ένα χρήσιμο ψυχομετρικό εργαλείο στα χέρια εκπαιδευτικών, ειδικών υγείας και ερευνητών. Είναι ένα αρκετά πρακτικό τεστ, εφόσον η χορήγησή του είναι απλή χρησιμοποιείται για ενδοατομική σύγκριση αλλά και αξιολόγηση. Ο δεκαπέντε υποκλίμακες εξετάζουν τομείς ανάπτυξης που σχετίζονται με τα προβλήματα μάθησης. Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης σε παιδιά με δυσλεξία είναι τεράστια, καθώς με ειδικούς σχεδιασμούς στα εκπαιδευτικά προγράμματα και με εξατομικευμένη παρέμβαση ανάλογα με τις συγκεκριμένες δυσκολίες του κάθε παιδιού, μπορούν να προληφθούν γνωστικά κενά, αλλά ακόμα και να δοθεί στο παιδί η κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζεται, προτού εμφανιστούν προβλήματα συναισθηματικού χαρακτήρα σε αυτά.

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο αυτό:

Παρασκευόπουλος Ι (2011). ΑθηνάΤεστ Διάγνωση Δυσκολιών Μάθησης Νέα Έκδοση 2011. Επιθεώρηση Παιδαγωγικών Θεμάτων, 17, 5-39.

Φόρμα Επικοινωνίας