Τμήματα

Τμήμα Ειδικό Μαθησιακό

Το τμήμα Ειδικών Παιδαγωγών ασχολείται με την αξιολόγηση και αποκατάσταση προβλημάτων όπως:

  • Δυσλεξία
  • Δυσορθογραφία
  • Δυσαριθμησία
  • Διαταραχή της ανάγνωσης
  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες

Τμήμα Εργοθεραπείας

Το τμήμα Εργοθεραπείας ασχολείται με την αξιολόγηση και θεραπεία προβλημάτων όπως:

  • Εξελικτικές διαταραχές
  • Διαταραχές της αντίληψης
  • Διαταραχές της αδρής και λεπτής κινητικότητας
  • Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης
  • Δυσγραφίες
  • Δυσκολίες συγκέντρωσης- διάσπαση προσοχής
  • Υπερκινητικότητα
  • Αισθητηριακές διαταραχές
 
 

Τμήμα Λογοθεραπείας

Το τμήμα Λογοθεραπείας ασχολείται με την αξιολόγηση και θεραπεία προβλημάτων όπως:

  • Καθυστέρηση στην ομιλία
  • Διγλωσσία
  • Φωνολογικές διαταραχές,
  • Βαρηκοΐα
  • Κώφωση
  • Διαταραχές φωνητικών χορδών
  • Τραυλισμός, ταχυλαλία ,αλαλία
  • Διαταραχές άρθρωσης
  • Αφασία Απραξία
  • Δυσφασία

Τμήμα Παιδοψυχιατρικής

Ο ρόλος του παιδοψυχιάτρου είναι να αξιολογεί και να εξετάζει  κοινωνικούς, βιολογικούς και ιατρικούς παράγοντες που πιθανόν επηρεάζουν την γενική εικόνα των παιδιών.

 

Ο παιδοψυχίατρος πρέπει να έχει πλήρη γνώση του φακέλου και του ιστορικού του παιδιού, καθώς καλείται να εντάξει όλες τις πληροφορίες που υπάρχουν για το παιδί από τους άλλους ειδικούς (λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και εργοθεραπευτές) σε ένα ενιαίο πλαίσιο. Βάζοντας την τελική αναπτυξιακή διάγνωση, συνεννοείται με την διεπιστημονική ομάδα για τις προτεραιότητες που πρέπει να έχει ένα πρόγραμμα για το παιδί. Αναλύει την σημασία της διάγνωσης στους γονείς. Επίσης τους ενημερώνει για την ανάγκη τυχόν εξετάσεων ή αν το παιδί τους έχει πραγματική ανάγκη φαρμακευτικής βοήθειας για την εξέλιξή του. Κατόπιν στην πορεία, συζητά με την διεπιστημονική ομάδα και τους γονείς τις τροποποιήσεις του προγράμματος που θα είναι χρήσιμες για το παιδί.

Τμήμα Συμβουλευτικής Γονέων

Η συμβουλευτική γονέων είναι ένα πρόγραμμα το οποίο στοχεύει στην ψυχοπαιδαγωγική ενημέρωση των γονέων ώστε να είναι ικανοί:

1) Να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο γονεικό ρόλο.

2) Να βελτιώσουν την επικοινωνία με το παιδί τους.

3) Να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των παιδιών τους αλλά και να αναγνωρίσουν τη στάση τους προς το παιδί.

4) Να βελτιώσουν την επικοινωνία μέσα στην οικογένεια.

5) Να βοηθήσουν το παιδί στην συναισθηματική του ωρίμανση.

6) Να βελτιώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές, πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξής τους.

Να αντιμετωπίσουν ικανοποιητικά προβλήματα όπως:

  • επιθετικότητα του παιδιού στο σπίτι ή στο σχολείο
  • σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
  • δυσκολίες συμπεριφοράς
  • δυσκολίες στην προσαρμογή στο σχολείο, σχολική φοβία
  • διάσπαση προσοχής, αδυναμία συγκέντρωσης, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα
  • ανεπαρκείς κοινωνικές δεξιότητες και χαμηλή αυτοπεποίθηση
  • διαζύγιο
  • απώλεια κοντινού προσώπου ή πένθος
  • παιδιά με κάποια ασθένεια
  • παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
  • διαχείριση συναισθημάτων (φοβίες, θυμός)
  • διαταραχές ύπνου και άγχος

Τμήμα Ψυχολογικής Υποστήριξης

Το Τμήμα Ψυχολογικής Υποστήριξης έχει ως στόχο την θεραπευτική αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού και του εφήβου.

Μπορεί να έχει υποστηρικτικό χαρακτήρα σε παιδιά και εφήβους με δυσκολίες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις ή με χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ακόμη βοηθά στην αντιμετώπιση κρίσεων της ζωής του παιδιού, όπως πένθος ή το διαζύγιο των γονιών.

Για τα παιδιά:

•    Μεγάλη ανησυχία και άγχος

•    Προβλήματα στον ύπνο

•    Άρνηση να πάει στο σχολείο

•    Δεν μιλάει στο σχολείο, παρόλο που δεν υπάρχουν προβλήματα λόγου (επιλεκτική αλαλία)

•    Χαμηλοί βαθμοί στο σχολείο

•    Απόσυρση και αδιαφορία

•    Υπερκινητικότητα και διάσπαση προσοχής

•    Νυχτερινή ενούρηση

 

Για τους εφήβους:

•    Συχνές καταστάσεις θυμού και επιθετική συμπεριφορά

•    Ανικανότητα ή άρνηση στην αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων

•    Τάσεις φυγής

•    Κατανάλωση αλκοόλ ή χρήση ναρκωτικών

•    Κατάθλιψη ή σκέψεις για θάνατο

 

Ο Ψυχολόγος στο πρώτο ραντεβού:

Στη συνέντευξη με το παιδί προσδιορίζει τις ανάγκες του μεσω της παρατήρησης, του παιχνιδιού, της ζωγραφιάς, της έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων του.

Χρησιμοποιεί ερωτηματολόγια, προβολικά τεστ, νοομετρικές κλίμακες και τεστ αξιολόγησης των επιμέρους γνωστικών δεξιοτήτων που συμβάλουν στην διάγνωση και τον σχεδιασμό της θεραπείας του παιδιού.