Τι είναι η Εργοθεραπεία;

Βασικό εργαλείο των Εργοθεραπευτών είναι η χρήση σκόπιμης δραστηριότητας.

Οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν σκόπιμα τη δραστηριότητα ως θεραπευτικό εργαλείο. Ο εργοθεραπευτής προσφέρει μέσα από το παιχνίδι πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης ώστε το παιδί να είναι έτοιμο για το σχολείο.

Οι εργοθεραπευτές αναλαμβάνουν παιδιά που έχουν δυσκολία σε κάποιους από τους τομείς ανάπτυξης, αισθητικό-αντιληπτικό, γνωστικό, κινητικό, στη συγκέντρωση-προσοχή και στη γενική οργάνωση του παιδιού.

Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο εργοθεραπευτών, η εργοθεραπευτική αξιολόγηση – παρέμβαση κρίνεται απαραίτητη όταν το παιδί:

 

         Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο.

         Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.

         Είναι αδέξιο, πέφτει εύκολα κάτω.

         Δυσκολεύεται σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.

         Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κόψει με τα ψαλίδι , να φτιάξει παζλ.

         Είναι υπερκινητικό δεν μπορεί να ησυχάσει.

         Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση ή διαταραχή στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας

         Είναι πολύ παθητικό , πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο

         Δεν του αρέσει το μπάνιο , το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών .

         Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή το αντίθετο.

         Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά, το μπάνιο.

         Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη

         Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα

         Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς , δεν αφήνει διάστημα μεταξύ  γραμμάτων και  λέξεων

         Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ άσχημος

         Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία

         Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες

         Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση

         Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας , προτιμά να παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά.

         Δυσκολεύεται και δεν του αρέσει να χοροπηδάει , να κάνει κούνια

         Είναι αδέξιο , πέφτει εύκολα κάτω .

         Πέφτει πάνω σε έπιπλα ή σε άλλους, δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο ( χτυπάει εύκολα ) .

         Δεν παίζει με παιχνίδια που αντιστοιχούν στην ηλικία του .

 

Εάν το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παραπάνω δυσκολίες συζητήστε τις με έναν εργοθεραπευτή.

Eγγραφή στο Newsletter