Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης

Η εργοθεραπευτική αξιολόγηση συνήθως αποκαλύπτει τα συμπτώματα της δυσλειτουργίας της αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

Η πλειοψηφία των παιδιών συνήθως παραπέμπεται για αξιολόγηση από τις αναφορές γονέων και δασκάλων που παρατηρούν την εκδήλωση των συμπτωμάτων.

 

Τα συνηθέστερα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

Έλεγχος στάσης

  • γέρνει ή καμπουριάζει
  • στηρίζει το κεφάλι όταν κάθεται
  • στηρίζεται όταν στέκεται

Λεπτή κινητικότητα

  • δυσκολία στον χειρισμό αντικειμένων όπως ψαλιδιού, τούβλων, χαντρών
  • αδέξια λαβή σε αντικείμενα όπως το μολύβι (πολύ χαλαρή ή πολύ σφιχτή)
  • δυσκολία στο δέσιμο παπουτσιών και στο κούμπωμα πουκαμίσων

Αδρή κινητικότητα

  • η αναπήδηση, τα μικρά άλματα και το τρέξιμο πραγματοποιούνται αδέξια ή δεν πραγματοποιούνται καθόλου
  • σκοντάφτει
  • προσκρούει πάνω σε αντικείμενα

Αντιληπτική ικανότητα

  • δυσκολία στο «ταίριασμα» αντικειμένων
  • χάνει την αλληλουχία όταν αντιγράφει ή διαβάζει
  • δυσκολία στη συναρμολόγηση παζλ

Γνωστικές δεξιότητες

  • μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης
  • ανικανότητα μεταφοράς/γενίκευσης δεξιοτήτων
  • συνήθως μέσο IQ

Ψυχοκοινωνικές δεξιότητες

  • μειωμένη αυτοεκτίμηση
  • ξεσπάσματα θυμού
  • αποθαρρύνεται εύκολα

 

Αισθητηριακή επεξεργασία

  • υπερευαισθησία σε αισθητηριακά ερεθίσματα (π.χ. δυνατούς ήχους)
  • αγγίζει τα πάντα ή τίποτα
  • απεχθάνεται την αγκαλιά ή λατρεύει τη σωματική επαφή
  • φοβάται να κινηθεί ή αρέσκεται ιδιαίτερα στο να κινείται
  • ληθαργικότητα ή υπερδραστηριότητα

 

Τα συμπτώματα και συμπεριφορές που αναφέρονται παραπάνω δεν είναι τυπικά της δυσλειτουργίας της αισθητηριακής ολοκλήρωσης αλλά εμφανίζονται και σε άλλες νοσολογικές οντότητες των παιδιών. Είναι δυνατόν ακόμα να υπάρχει συνοσηρότητα της δυσλειτουργίας της αισθητηριακής ολοκλήρωσης με άλλες καταστάσεις. Ωστόσο η διάγνωση της δυσλειτουργίας της αισθητηριακής ολοκλήρωσης μπορεί να τεθεί μόνο όταν δεν υπάρχει σαφές νευρολογικό αίτιο (δηλαδή χωρίς ιστορικό εγκεφαλικής ή νευρολογικής βλάβης) που να εξηγεί την παραπάνω συμπτωματολογία

(Arkwright, 1998).

Συμβουλές προς Γονείς

Τι να κάνετε όταν σας χτυπάει το παιδί σας

Τι να κάνετε όταν σας χτυπάει το παιδί σας; Το παιδί σας ξεσπά πάνω σας, …

Περισσότερα →
Uncategorized

Ο φόβος στα μικρά παιδιά- Αναπτυξιακή ψυχολογία

Ο φόβος είναι ένα από τα βασικότερα συναισθήματα του ανθρώπου. Η επίδραση του είναι ισχυρή …

Περισσότερα →
Μαθησιακές Δυσκολίες

Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (διαταραχές) χαρακτηρίζονται στο σύνολο τους από δυσκολίες στην εκμάθηση και τη …

Περισσότερα →
Uncategorized

Τικ- Διαταραχή μυοσπασμάτων- Σύνδρομο tourette

Περιγραφή Τα τικ (μυοσπάσματα) είναι μια αιφνίδια, ραγδαία, επαναλαμβανόμενη, σχετικά ακούσια, άρρυθμη κίνηση ή φωνή …

Περισσότερα →
Συμβουλές προς Γονείς

Νηπιακή ηλικία 1- Τάση για αυτονομία και πρωτοβουλία

Νηπιακή ηλικία 1 – Τάση για αυτονομία και πρωτοβουλία Η προσχολική ηλικία εκτείνεται από το …

Περισσότερα →
Συμβουλές προς Γονείς

Μελέτη- 25 Χρήσιμες στρατηγικές για τους γονείς

Σχολική μελέτη- Χρήσιμες στρατηγικές για τους γονείς Οι 25 πρακτικές ιδέες σχεδιάστηκαν για να παρέχουν …

Περισσότερα →