Εργοθεραπεία σε παιδιά με προβλήματα όρασης Στεργίου Αγγελική, Εργοθεραπεύτρια Οι στόχοι της εργοθεραπευτικής παρέμβασης των παιδιών με προβλήματα όρασης ταυτίζονται με τους σκοπούς των βλέποντων παιδιών. Αυτά που αλλάζουν είναι μόνο τα διδακτικά μέσα και οι μέθοδοι διδασκαλίας. Το παιδί που δεν βλέπει μπορεί χρησιμοποιώντας τις υπόλοιπες αισθήσεις του και με την κατάλληλη βοήθεια να […]
Δυσπραξία / Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού Η Αναπτυξιακή δυσπραξία αποτελεί δυσκολία ή ανωριμότητα ενός οργανισμού ως προς την κίνηση. Πρόκειται για ανώριμο τρόπο διαχείρισης της πληροφορίας από τον εγκέφαλο, που συνεπάγεται σε κακή μετάδοση των μηνυμάτων προς το σώμα. Η δυσπραξία επηρεάζει τον προγραμματισμό όσων κάνουμε και τον τρόπο με τον οποίο αυτά ολοκληρώνονται. Συνδέεται με […]
Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης Η εργοθεραπευτική αξιολόγηση συνήθως αποκαλύπτει τα συμπτώματα της δυσλειτουργίας της αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Η πλειοψηφία των παιδιών συνήθως παραπέμπεται για αξιολόγηση από τις αναφορές γονέων και δασκάλων που παρατηρούν την εκδήλωση των συμπτωμάτων. Τα συνηθέστερα συμπτώματα περιλαμβάνουν: Έλεγχος στάσης γέρνει ή καμπουριάζει στηρίζει το κεφάλι όταν κάθεται στηρίζεται όταν στέκεται Λεπτή κινητικότητα […]
Δυσγραφία Η γραφή είναι μια προέκταση της ανθρώπινης γλώσσας στο χώρο και τον χρόνο. Αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική δεξιότητα στη σχολική ηλικία. Μέσω γραπτών δοκιμασιών κρίνεται η σχολική επίδοση. Το 50% μιας τυπικής σχολικής μέρας αφιερώνεται στη γραφή και στη χρήση εργαλείων γραφής όπως είναι το χαρτί, το μολύβι, η γόμα, η ξύστρα. Η γραφή […]
Διαταραχή της Ακουστικής Επεξεργασίας Η ακουστική επεξεργασία περιλαμβάνει: Τη λήψη πληροφοριών Τη σύλληψη ήχων και τη διάκριση μεταξύ ήχων Το συσχετισμό και αποκωδικοποίηση ήχων Την ανάκληση από τη μνήμη του ακούσματος Την προσήλωση στον ήχο Την ολοκλήρωση των ακουσμάτων και τη διαμόρφωση της κατάλληλης απόκρισης Την εντόπιση του ακουστικού ερεθίσματος Σημεία και Συμπτώματα της […]
Διαταραχή Οπτικής Αντίληψης Η οπτική αντίληψη περιλαμβάνει: Τις όπτικο- χωρικές σχέσεις:προσανατολισμό του σώματος στο χώρο και την αντίληψη της θέσης των αντικειμένων σε σχέση με το σώμα και άλλα αντικείμενα Την οπτική διάκριση – τον εντοπισμό των κυρίαρχων χαρακτηριστικών πάνω σε διαφορετικά αντικείμενα Τον διαχωρισμό μορφής από φόντο: ο διαχωρισμός ενός αντικειμένου από το φόντο που το […]
Τι Είναι το Σύνδρομο Asperger; Το σύνδρομο Asperger είναι μία νευρολογική διαταραχή, η οποία, σύμφωνα με τον κλινικό ψυχολόγο και ερευνητή Tony Attwood, επηρεάζει την ικανότητα του ατόμου να κατανοεί και να ανταποκρίνεται στις σκέψεις και τα συναισθήματα του άλλου. Τα άτομα που πάσχουν από Σ.Α εμφανίζουν ποικίλα χαρακτηριστικά και η διαταραχή τους μπορεί να είναι από πολύ ελαφριάς […]
Συμβουλευτική Γονέων με παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Μια σημαντική πλευρά της παρέμβασης στα αυτιστικά παιδιά είναι η συνεργασία με την οικογένεια. Οι γονείς πρέπει να πληροφορηθούν έγκυρα για το πρόβλημα του παιδιού τους και να ξεπεράσουν τα συναισθήματα ενοχής που συνήθως έχουν. Συχνά, καλούνται να παίξουν το ρόλο του θεραπευτή ή του δασκάλου και να ακολουθήσουν στο […]
Πορεία-Πρόγνωση των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών Οι παράγοντες που φαίνονται να συνδέονται με την πορεία και τη τελική έκβαση της διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής-αυτισμού είναι: Η ικανότητα για μάθηση: Σχεδόν όλα τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται με τις μηχανικές πλευρές της μάθησης. Μερικά όμως μαθαίνουν να διαβάζουν εύκολα, και άλλα είναι πολύ καλοί χειριστές των αριθμών. Ο δείκτης […]
Θεραπευτικά Προγράμματα Για Αυτισμό Το θεραπευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει υποστήριξη/τροποποίηση της συμπεριφοράς, αισθητηριακή ολοκλήρωση, ψυχοπαιδαγωγική διδασκαλία δεξιοτήτων, αγωγή του λόγου, καλλιέργεια παιχνιδιού και κοινωνικοποίησης, ένταξη σε σχολικά και κοινοτικά πλαίσια, καθώς και ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και εφήβων με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Υιοθετούμε ένα ολιστικό μοντέλο παρέμβασης, δανειζόμενοι στοιχεία από όλες τις θεραπευτικές παρεμβάσεις για την μεγαλύτερη ευελιξία της θεραπευτικής […]
Αυτισμός και φαρμακευτική αγωγή Η φαρμακευτική αγωγή στην οποία υποβάλλονται τα άτομα με αυτισμό αποσκοπεί στην καταστολή συγκεκριμένων συμπτωμάτων (υπερκινητικότητα, τικ, επιληπτικές κρίσεις, φοβίες κ.α) και όχι στη θεραπεία του αυτισμού καθαυτού. Στη διαδικασία χορήγησης των φαρμάκων (αντιψυχωσικά, διεγερτικά, αντικαταθλιπτικά, ψυχεδελικά, βιταμίνες, ορμόνες του θυροειδούς, ανθρακικό λίθιο) θα πρέπει να αξιολογείται η συνεχιζόμενη ανάγκη για το συγκεκριμένο φάρμακοκαι να καθιερώνονται διακοπές […]
Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) Ο αυτισμός είναι μια χρόνια και διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή φάσματος. Λέγεται χρόνια γιατί ο αυτισμός παραμένει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του παιδιού, διάχυτη γιατί επηρεάζει πολλαπλούς τομείς της ανάπτυξης του παιδιού, αναπτυξιακή γιατί η διαταραχή εμφανίζεται την περίοδο της ανάπτυξης και φάσματος γιατί η εικόνα του αυτισμού […]
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Η διεργασία σύναψης ενός υγιούς δεσμού μεταξύ δυο αδελφών καθίσταται αρκετά δύσκολη μιας και τα απαραίτητα «συστατικά» για μια ανάλογη διεργασία όπως η αντίληψη και η κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων, η αμοιβαιότητα κατά την επικοινωνιακή πράξη (διάλογος, παιχνίδι), η ικανότητα για πρόσκληση σε μια επικοινωνιακή πράξη, […]
Η ενεργητικότητα και η αυξημένη κινητική δραστηριότητα αποτελούν φυσιολογικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των παιδιών, ιδιαίτερα κατά την προσχολική ηλικία. Ορισμένα παιδιά όμως, παρουσιάζουν ενεργητικότητα και κινητική δραστηριότητα σε υπερβολικό βαθμό, σε σύγκριση με άλλα παιδιά ίδιας χρονολογικής ηλικίας. Η ικανότητα αυτών των παιδιών να διατηρούν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους στη δραστηριότητα με την οποία ασχολούνται […]
«Πως κόλλησες έτσι παιδί μου; Χάθηκες από όλους μας…» Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν χαρακτηριστικά που τα κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικά στα παιδιά και τους εφήβους. Η ρεαλιστική απεικόνιση με τα εξελιγμένα γραφικά τους, τα ζωντανά χρώματα και η κίνηση, εκλύουν βιολογικές αντιδράσεις και δημιουργούν συχνά έντονα συναισθήματα στα παιδιά, με λίγα λόγια προκαλούν εκτόνωση. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής […]
Συχνές Ερωτήσεις Γονέων
Σε τι Διαφέρουμε? Πάντα Και Παντού Δίπλα Σας Οι γονείς μπορούν να έχουν συνεχώς εικόνα της συμπεριφοράς και της δραστηριότητας των παιδιών τους, καθώς στο κέντρο μας δεν υπάρχουν «κλειστές πόρτες». Με αυτό τον τρόπο εκπαιδεύονται και γίνονται και αυτοί συν-θεραπευτές του παιδιού τους. Ο υπεύθυνος του κέντρου και οι συνεργάτες του, είναι πάντα διαθέσιμοι για εσάς, […]
Στους εφήβους και στα παιδιά, τα ποσοστά των προβλημάτων ψυχικής υγείας είναι υψηλά. Διεθνή επιδημιολογικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι ένα ποσοστό 10% με 20% των νέων παρουσιάζει ψυχικές διαταραχές, για τις οποίες απαιτείται θεραπευτική παρέμβαση. Αντίθετα ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών παρουσιάζει προβλήματα, τα οποία όμως δεν είναι τόσο σοβαρά ώστε να χρήζουν εξειδικευμένης παρέμβασης. Παρά το […]
Προσωπικά Δεδομένα · Έχουμε όλοι την υποχρέωση να προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα και να διασφαλίζουμε την ασφάλεια τους. · Σεβόμαστε την ιδιωτική ζωή των συνεργατών και των πελατών μας. · Προστατεύουμε τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των πελατών και των συνεργατών μας. · Προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα από απώλεια και παράνομη πρόσβαση. · Εντάσσουμε την προστασία […]
Το Παιδικό Χαμόγελο Κέντρο Εξατομικευμένης παρέμβασης Καλώς ήρθατε Σας καλωσορίζουμε στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Παιδικό Χαμόγελο»! Με συνείδηση, συνέπεια και επιστημονικό προσωπικό το Παιδικό Χαμόγελο παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε παιδιά και γονείς. Με πολύ αγάπη και όρεξη δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο κέντρο που μπορεί να αναλάβει αποτελεσματικά, από καθημερινές μαθησιακές δυσκολίες έως περίπλοκες διαταραχές. Στόχος μας είναι […]